Thursday, June 13, 2013

doa dipercepatkan JODOH

Kepada Siapa Aku Berharap ? "Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain drNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."- Surah At-Taubah ayat 129



"Demi cinta Allah yang ku kejar, kuatkan hatiku untuk bertahan, berikan ku kecerdasan akal untuk sentiasa berfikir tentang kuasaMu, hulurkan pertolonganMu di saat-saat aku hampir tewas, sinarkan nur hidayahMu untuk aku terus di jalanMu. Ya Allah! Aku memohon keampunan kepadaMu."


::CIK YUYU  

                                                                                     

                                                            
                                                                                 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

                                                                                بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Dan Tuhan kamu berfirman: "Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina. SURAH AL-MUKMIN:60

SESEORANG YANG INGIN MENCARI JODOH PERLU BERUSAHA DAN BERDOA AGAR ALLAH MENGURNIAKAN PASANGAN SEPERTI YANG DIIMPIKAN...

Bagi mempercepatkan jodoh,berusahalah dengan mengamalkan ayat ini,mudah mudahan ia datang dengan izin ALLAH disertai rahmat dan rahim nya..


"Dan janganlah kamu menujukan pandangan kedua matamu dengan keinginan kepada apa yanag telah Kami berikan kepada beberapa golongan dari mereka yang kafir itu menikmatinya yang merupakan keindahan kehidupan dunia ini, untuk kami menguji mereka padanya sedang limpah kurnia Tuhan di akhirat lebih baik dan lebih kekal"
" Dan perintahkanlah keluargamu serta umatmu mengerjakan sembahyang dan hendaklah engkau tekun bersabar menunaikannya. Kami tidak meminta rezeki kepadamu bahkan kamilah yang memberi rezeki kepadamu dan ingatlah kesudahan yang baik bagi orang-orang tang bertaqwa"




1 comment:

  1. Setuju, dalam usaha mandapatkan jodoh ni kita kena berusaha walaupun jodoh kita sebenarnya telah ditetapkan oleh Allah sejak dahulu lagi, yang penting kita sendiri kena berusaha! :)

    Di sini juga ada doa >>
    Doa Pengasih, Pelembut Hati Suami Isteri Anak dan Sesiapa Sahaja

    ReplyDelete