Tuesday, June 11, 2013

berhijab itu indah

 Kepada Siapa Aku Berharap ? "Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain drNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."- Surah At-Taubah ayat 129


"Demi cinta Allah yang ku kejar, kuatkan hatiku untuk bertahan, berikan ku kecerdasan akal untuk sentiasa berfikir tentang kuasaMu, hulurkan pertolonganMu di saat-saat aku hampir tewas, sinarkan nur hidayahMu untuk aku terus di jalanMu. Ya Allah! Aku memohon keampunan kepadaMu."

::CIK YUYU  

                                                              السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

                                                             بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

SEBAGAI WANITA yg bertudung..
KEANGGUNANMU terlihat sepanjang masa..
KEINDAHAN KAMU berhijab..
TERSERLAH KEINDAHAN akhlak mu..!!


Seorang anak perempuan yang,
SAYANGKAN AYAHNYA pasti,
akan menutup AURAT kerana dia,
TIDAK mahu,AYAHNYA DISERET 
ke dalam Api NERAKA...




ini adalah diri aku...!!
aku hanyalah insan biasa
aku tiada punya ayah juga ibu untuk bermanja..!!

Akan ada suatu ketika nanti, Allah swt akan MENGUJI kita dengan kematian/kehilangan seorang insan yang kita paling sayang. Ujian yang diberi bukan bermakna ALLAH tidak sayang jauh sekali benci kerana kasih sayang ALLAH MELEBIHI kasih sayang seorang ibu kepada anaknya. Justeru, apa itu tujuannya kita diuji? ALLAH MENGUJI sebab ALLAH mahu MEMBAWA KITA SEMULA KEMBALI ke "pangkuan-Nya".


::aku sedang diuji,..Tidak Allah menurunkan ujian 
melainkan kerana cintanya padamu.





No comments:

Post a Comment