Wednesday, June 12, 2013

amin kan doa ini


Kepada Siapa Aku Berharap ? "Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain drNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."- Surah At-Taubah ayat 129



"Demi cinta Allah yang ku kejar, kuatkan hatiku untuk bertahan, berikan ku kecerdasan akal untuk sentiasa berfikir tentang kuasaMu, hulurkan pertolonganMu di saat-saat aku hampir tewas, sinarkan nur hidayahMu untuk aku terus di jalanMu. Ya Allah! Aku memohon keampunan kepadaMu."


::CIK YUYU  

                                                                                     

                                                            
                                                                                 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

                                                                                بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


kitα berkenαlαn → Allαh yg rαncαng. Kitα rαsα sukα → Allαh yg beri. Kitα bersαmα → Allαh yg αtur. Kitα berbαhαgiα → Allαh yg detikkαn..

Ya ALLAH..Hamba menginginkan seorang IMAM yang dengan keimanannya mampu mengarahkanku pada pilihan yang baik.
Bersedia MENDENGAR ketika aku ingin bicara....
Menyediakan BAHUnya untuk tempatku bersandar..
Merelakan TANGANnya untuk menyeka airmataku..
Menyerahkan HATInya hanya padaku dan membimbing hamba menuju jannah-Mu..






Ya Allah..
Jika jodoh aku telah Engkau persiapkan.Maka kirimkanlah.
Jika jodoh aku masih terdiam.
Maka gerakkanlah.
Jika jodoh aku masih jauh.
Maka dekatkanlah.
Jika jodoh aku telah dekat.
Maka segera satukanlah.
Ya Allah..
aku percaya.
Bahwa Engkaulah sebaik-baiknya Perancang.


No comments:

Post a Comment