Saturday, June 29, 2013

hati kita kotor??

Kepada Siapa Aku Berharap ? "Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain drNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."- Surah At-Taubah ayat 129



"Demi cinta Allah yang ku kejar, kuatkan hatiku untuk bertahan, berikan ku kecerdasan akal untuk sentiasa berfikir tentang kuasaMu, hulurkan pertolonganMu di saat-saat aku hampir tewas, sinarkan nur hidayahMu untuk aku terus di jalanMu. Ya Allah! Aku memohon keampunan kepadaMu."


::CIK YUYU  



1) kita gelisah walaupun kita tiada masalah.


2) kita ni selalu bangga dengan diri sendiri


3) kita angkuh dan pandanh hina dekat semua orang


4) kita suka mengumpat,dan buka aib orang


5) kita gembira lihat orang lain susah


6) lidah yang laser dan tajam


7) sampaikan ilmu dangan riak


8) anggap diri lagi hebat dari orang lain


9) derhaka kepada ibu bapa


10) manis di hadapan tapi jahat di belakang


11) suka jatuhkan orang lain


12) solat yang tidak kusyuk


13) kagum terhadap diri


14) selalu cari salah orang lain


15) membesar kan masalah yang kecil


16) suka menabur fitnah


17) dengki kerana kepentingan duniawi








No comments:

Post a Comment