Tuesday, June 25, 2013

mawar berduri

Kepada Siapa Aku Berharap ? "Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain drNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."- Surah At-Taubah ayat 129



"Demi cinta Allah yang ku kejar, kuatkan hatiku untuk bertahan, berikan ku kecerdasan akal untuk sentiasa berfikir tentang kuasaMu, hulurkan pertolonganMu di saat-saat aku hampir tewas, sinarkan nur hidayahMu untuk aku terus di jalanMu. Ya Allah! Aku memohon keampunan kepadaMu."


::CIK YUYU  

tertanya tanya..,adakah aku telah menjadi mawar berduri??

layakkah dengan akhlak ini untuk ke syurga mu ya ALLAH??
TIDAKkk.

Astaghfirullahaalaziim. Duhai muslimah kesayanganku, ayuh kita berusaha untuk menjadi mawar yang berduri, merasai manisnya bermujahadah, menegakkan amar makruf nahi mungkar. Usah takut andai dirimu tidak dicintai manusia asalkan cinta Allah ada bersama. Mungkin di sini kamu keseorangan, tetapi di sana ditemani mereka yg telah dijanjikanNya. Percayalah, DIA lebih mengetahui. ..

“Bercintalah selepas nikah , musyawarah + istikharah ”

Itulah jalan hidup kita yg sebenarnya. ayuh remukkan hati untuk mentaati perintah Allah.. hentikan cinta kotor itu.. hentikan cinta tak halal.. jadikan cinta yg Allah kurniakan itu menjadi sebuah cinta yang suci.. 

wallahua’lam .



No comments:

Post a Comment