Wednesday, June 12, 2013

kemarahan "bisa"


Kepada Siapa Aku Berharap ? "Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain drNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."- Surah At-Taubah ayat 129



"Demi cinta Allah yang ku kejar, kuatkan hatiku untuk bertahan, berikan ku kecerdasan akal untuk sentiasa berfikir tentang kuasaMu, hulurkan pertolonganMu di saat-saat aku hampir tewas, sinarkan nur hidayahMu untuk aku terus di jalanMu. Ya Allah! Aku memohon keampunan kepadaMu."


::CIK YUYU  

                                                                                     

                                                            
                                                                                 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

                                                                                بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


Saat kita dihina.. lalu kita bersabar menghadapinya.. saat itu pula ALLAH sedang memuliakan dan mengangkat derajat kita..”


Kemarahan boleh membuat seseorang menjadi buta.. Buta dalam memandang..

Kemarahan boleh membuat seseorang menjadi kacau.. Kacau dalam berfikir..

Kemarahan boleh membuat seseorang menjadi lupa.. Lupa dalam kebaikan..

Kemarahan boleh membuat seseorang menjadi terlena.. Terlena dalam amarah..

Kemarahan boleh membuat seseorang menjadi hina.. Hina dalam perbuatan..

Kemarahan boleh membuat seseorang menjadi buruk.. Buruk dalam sangkaan

No comments:

Post a Comment